loading

Pri kraju naguravanje novog željezničkog mosta Drava u Botovu

 Pri kraju naguravanje novog željezničkog mosta Drava u Botovu
16. studenog 2023.

U sklopu radova koji se izvode na jednome od najvećih infrastrukturnih željezničkih projekata u Hrvatskoj, „Rekonstrukcija postojećeg i izgradnja drugog kolosijeka željezničke pruge na dionici Križevci – Koprivnica – državna granica“, s predstavnicima medija obišli smo novi željeznički most Drava koji je naguran nadomak druge strane obale rijeke Drave te će se tako čitavom svojom dužinom od 300 metara protezati nad koritom rijeke. Trećina mosta do prvoga stupa u koritu Drave pogurana je još u srpnju. Nakon toga nastavljeno je varenje ostatka konstrukcije na jednoj strani obale. Naguravanje druge faze započelo je početkom tjedna, a na dan se u prosjeku nagura 20 metara mosta.

Nakon naguravanja na most će biti postavljena dva kolosijeka.

Vrijednost novog mosta iznosi 23,6 milijuna eura.

U njegovu izgradnju ukupno je utrošeno oko šest tisuća kubnih metara betona za temelje, potporne zidove, stupove i upornjake, oko 700 tona armature te četiri tisuće tona čelika za samu konstrukciju mosta. Dijelovi metalne konstrukcije od kojih se sastavlja most proizvedeni su u Turskoj te su na gradilište dovezeni sa 184 kamiona.

Darko Barišić, član Uprave HŽ Infrastrukture prilikom obilaska gradilišta izjavio je kako radovi napreduju prema planu, a u tijeku je postupak premošćivanja rijeke Drave. „Most smo počeli naguravati prema drugoj strani prije nekih desetak dana i trenutno nedostaje 70 metara da kompletan posao bude završen. Most je u potpunosti zaštićen i zavaren. Što se tiče ostalih radova na Projektu, trenutno radimo na 40 objekata na cijeloj dionici pruge i radovi jako dobro napreduju.

Istaknuo je kako je to područje Mediteranskog TNT koridora koje je jako važno za međunarodni teretni promet za RH. Kompletan projekt, vrijednosti 350 milijuna eura, bit će gotov 2025. godine.

„U procesu izgradnje mosta sudjelovalo je 80 radnika. U naredna dva dana trebala bi biti uspješno premošćena rijeka Drava, kada ćemo doći do upornjaka na drugoj strani. Težina same konstrukcije je 4000 tona, čelični elementi koji su bili potrebni za njegovo sastavljanje dopremljeni su iz Turske, a onda su sastavljani i zavarivani ovdje u Hrvatskoj prije samog početka naguravanja. Veliku pažnju pridali smo brizi o okolišu s obzirom na to da je najveća opasnost za okoliš bila zadnja faza nanošenja antikorozivne zaštite. U tome su bile poduzete sve potrebne zaštitne mjere i s tim ciljem bio je sastavljen hangar unutar kojeg su bili obavljeni radovi na antikorozivnoj zaštiti tako da se boja ne raspršuje na okoliš“, istaknuo je Mehmet Yilmaz, voditelj projekta u ime izvođača radova

„S obzirom na vremenske uvjete, kišu i poplave, radni uvjeti bili su otežani, naročito niz prugu. Niti jedan nasip koji smo napravili prije nije potkopao, niti jedan dio nasipa nije se otvorio i to je bila olakotna okolnost, kao i potvrda da je posao s nasipima dobro obavljen. Uporabna dozvola je dobivena i ono što slijedi je tehnički pregled mosta, jučer je dozvola dobivena za Novo Drnje, a do kraja godine tehnički pregled bit će još i za Danicu i Sokolovac, tako da ćemo do kraja ove godine imati četiri objekta s dobivenom uporabnom dozvolom“, nadodao je Branimir Bosanac, voditelj nadzornog tima.

Projekt „Rekonstrukcija postojećeg i izgradnja drugog kolosijeka željezničke pruge na dionici Križevci – Koprivnica – državna granica“ vrijedan je 350 milijuna eura (bez PDV-a) koji se sufinanciraju iz Instrumenta za povezivanje Europe (CEF) te je uvršten na listu strateških projekata Republike Hrvatske. Radovi se trenutačno izvode duž cijele dionice duge 42,6 km.

Izvođač radova na projektu je turska tvrtka Cengiz Insaat, koja trenutačno na projektu ima angažirano 300 radinika.

Po završetku projekta vlakovi će moći voziti do 160 km/h, s ograničenjem do 150 km/h u Lepavini i 100 km/h u Koprivnici jer na tim je područjima riječ o gradskim područjima sa specifičnim ograničenjima. 

Za sada je odrađeno 46 posto radova na projektu, a do kraja ove godine trebalo bi biti odrađeno 50 posto. Očekivani završetak projekta predviđen je 2025. godine.